İdareler ve KİK’e Şikayet/İtiraz Başvurularında Sık Yapılan Hatalar (1)
KİK’e itiraz başvurusunda firmaların bir takım usul ve şekil kurallarına uymaları gerekiyor. Bunlarla ilgili detaylar 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 54-56. Maddeleri, İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik ve İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Tebliğ’de yer alıyor. Ancak tabi bu metinler ağdalı hukuki dille hazırlanmış metinler olduğu için ihalelere katılan gerçek veya tüzel kişi istekliler çoğu zaman bunlara çok da hakim değiller. Bırakın isteklileri, bu kuralları çok iyi bilmesi gereken idareler dahi bu noktada çok hata yapıyorlar. Bu yazı dizisinde KİK’e yapılan itiraz başvurularının bazen tamamen ön incelemeden reddedilmesine sebep olan, bazen de başvuru dilekçelerinde yer alan bazı iddiaların incelenmemesine neden olan ve sık yapılan hataları irdeleyeceğim.
Süre Kurallarına Uymama Hataları:
İdareye yapılan şikayet ve KİK’e yapılan itirazlarda muhtemelen en sık yapılan hata kanun, yönetmelik ve tebliğde yazılı süre şartlarına uyulmamasıdır. Pek çok istekli belki iddia ettiği konularda çok haklı da olsa, süre şartını yerine getirmediği için başvuruları reddediliyor. Şimdi öncelikli olarak bu süre şartlarını irdeleyelim ardından da örnek KİK ve mahkeme kararlarıyla sık yapılan bu hataya örnekler verelim.
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 55. maddesinde idareye şikayette ve KİK’e itirazda uyulacak süreler açıklanmış. Buna göre şikayet başvurularının ihale sürecindeki işlem veya eylemlerin hukuka aykırılığı iddiasıyla bu işlem veya eylemlerin farkına varıldığı veya farkına varılmış olması gereken tarihi izleyen günden itibaren 21 inci maddenin (b) ve (c) bentlerine göre yapılan ihalelerde (ilansız pazarlık usulleri) beş gün, diğer hallerde ise on gün içinde ve sözleşmenin imzalanmasından önce, ihaleyi yapan idareye yapılması gerekiyor. İlanda yer alan hususlara yönelik başvuruların süresi ilk ilan tarihinden, ön yeterlik veya ihale dokümanının ilana yansımayan diğer hükümlerine yönelik başvuruların süresi ise dokümanın satın alındığı tarihte başlıyor. İlan, ön yeterlik veya ihale dokümanına ilişkin şikayetlerin en geç ihale veya son başvuru tarihinden üç iş günü öncesine kadar yapılması gerekiyor. KİK idareye süresi içinde yapılmamış başvurular, itiraz olarak kendine geldiğinde bu başvuruları da süre yönünden reddediyor.
İdarelerin şikayet başvurularını incelemek için on gün süreleri var. Eğer idare bu başvuruya ilişkin bir karar alırsa bu kararın bildiriminden itibaren on gün içerisinde, eğer bir karar almazsa da on günlük karar alma süresinin bitiminden itibaren on gün içerisinde KİK’e itirazda bulunulması gerekiyor. İhalenin iptaline ilişkin işlem ve kararlardan, sadece şikayet ve itirazen şikayet üzerine alınanlar itirazen şikayete konu edilebilir ve bu kararlara karşı beş gün içinde doğrudan Kuruma başvuruda bulunulabilir.
Bu süre kurallarına ilişkin en sık yapılan hataları ise şu şekilde sıralayabiliriz:
- İhale ilanında yer alan hususlara (örneğin yeterlik için istenen belgeler) ilişkin şikayetlerin ihale ilanının yayını tarihinden itibaren 10 gün içerisinde idareye yapılmaması.
- Ön yeterlik/İhale ilanında yer almayan ancak ön yeterlik/ihale dokümanında yer alan özellikle yeterlikle ilgili hususlardaki şikayetlerin doküman satın alınmasından itibaren 10 gün içerisinde idareye yapılmaması.
- Ön yeterlik/ihale dokümanında yer alan özellikle yeterlikle ilgili hususlardaki şikayetlerin on günlük süreye uyulsa dahi ihale veya son başvuru tarihinden üç iş günü öncesine kadar yapılmamış olması.
- İdarenin kararının bildiriminden itibaren 10 gün içerisinde KİK’e itiraz başvurusu yapılmaması.
- İdareye daha önce şikayet mahiyetinde bir başvuru yapılıp cevap alınmasına karşın, aynı iddialarla tekrar başvuru yapılarak yazışma yapılması ve bu arada KİK’e 10 günlük itiraz süresinin ilk başvuruya cevabın tebliğ tarihi esas alınacağı için kaçırılmış olması.
- İptal kararlarına yönelik başvurularda KİK’e 5 gün olan itiraz süresinin kaçırılması.
Şimdi bu sık yapılan hatalarla ilgili olarak KİK ve mahkeme kararlarına örnekler verelim;
- 2017/UY.IV-910 sayılı KİK kararı; “Başvuru sahibinin birinci iddiasının İhale İlanı’nda yer alan hususa ilişkin olduğu, İhale İlanı’nın 20.02.2017 tarihinde yayımlanmış olduğu, başvuru sahibi tarafından ilanda yer alan hususlara ilişkin olarak ilanın yayımlandığı tarihten itibaren 10 gün içerisinde idareye şikâyet başvurusunda bulunulması gerekirken bu süre geçtikten sonra 14.03.2017 tarihinde şikâyet başvurusunun yapıldığı”
- 2017/UY.IV-902 sayılı KİK kararı; “Başvuru sahibinin ikinci iddiasının ihale dokümanının bir parçası olan Özel Teknik Şartname’ye ilişkindir. İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Tebliğ’in 4’üncü maddesinin yedinci fıkrasının (a) bendinde ihale tarihi Çarşamba günü olan ihalelerde, şikâyet başvurusunun en geç bir önceki Perşembe günü mesai saati bitimine kadar yapılması gerektiği açıklaması yer almaktadır. Şikâyet başvuruna konu ihalenin tarihi 08.03.2017 Çarşamba günü olup şikâyet başvurusunun en geç 02.03.2017 Perşembe günü mesai saati bitimine kadar yapılması gerekmektedir.”
- 2017/UH.IV-736 sayılı KİK kararı; “Başvuru sahibinin yukarıda yer alan mevzuat hükümleri çerçevesinde ihalenin iptal kararına yönelik olarak iptal kararını öğrendiği tarihten (14.12.2016) itibaren 5 gün içinde doğrudan Kuruma başvuruda bulunması gerekirken dava açtığı, davaya bakan Gaziantep 1. İdare Mahkemesinin somut olayda idari mercii tecavüzü nedeniyle başvuruyu Kuruma gönderdiği, başvurunun Kurum kaydına girdiği tarihin 06.03.2017 olduğu, bu tarih itibarıyla iptale yönelik olarak beş günlük başvuru süresinin dolduğu, bu nedenle başvurunun süresinde yapılmamış olduğu”
- 2017/UY.IV-731 sayılı KİK kararı; “12.01.2017 tarihli 1'inci ihale komisyon kararına yapılan başvuru sahibi ve AKM İnş. Taah. Tic. Ltd. Şti. tarafından yapılan itirazları kabul ederek 09.02.2017 tarihli 2'nci ihale komisyon kararı ile düzeltici işlem yaptığı, şikâyetin kabulüne ilişkin söz konusu kararın başvuru sahibince 10.02.2017 tarihinde tebellüğ edildiği, yukarıda anılan Yönetmelik hükmü gereğince şikayet başvurusu üzerine idarece alınan kararla bir hak kaybına veya zarara uğradığını ya da zarara uğramasının muhtemel olduğunu iddia eden başvuru sahibinin bu hususa ilişkin başvuruyu itirazen şikayet başvurusu olarak doğrudan Kuruma yapmaları gerektiği, idarece somut olayda başvuru sahibine karara karşı itiraz yolu ve süresinin mevzuata uygun şekilde bildirilmesine rağmen, 10 günlük yasal süresi içinde Kuruma itirazen şikâyet başvurusunda bulunulması gerekirken, bu süre geçtikten sonra 02.03.2017 tarihinde itirazen şikâyet başvurusunda bulunulduğu anlaşılmıştır. Bu itibarla, 4734 sayılı Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince başvurunun süre yönünden reddi gerekmektedir.”
- Ankara 13. İdare Mahkemesinin 26.01.2017 tarihli E:2016/5292, K:2017/168 sayılı kararı: “Uyuşmazlık konusu olayda, davacı şirketin şikayete konu durumdan; 14.10.2016 tarihinde kesinleşen ihale kararı üzerine haberdar olması üzerine şikayet yoluna başvurma süresi olan 10 gün içinde 24.10.2016 tarihinde şikayet yoluna başvurduğu ve bu başvurunun reddi üzerine 14.11.2016 tarihinde süresi içinde itirazen şikayet başvurusunda bulunduğu anlaşıldığından davacı şirketin itirazen şikayet başvurusunun değerlendirilmesi gerekirken süre yönünden reddine ilişkin dava konusu işlemde hukuka uygunluk bulunmamaktadır.”
- Danıştay 13. Dairesinin 24.10.2016 tarihli E:2016/2845, K:2016/3395 sayılı kararı; “hukuka aykırı olduğu iddia edilen düzenlenmenin ihale ilanında aynı şekilde yer aldığı, davacının aktarılan yasal düzenlemeler gereğince, ihale ilanının yayımlandığı 13.10.2015 tarihinden itibaren 10 günlük süre içersinde idareye şikâyet başvurusunda bulunması gerektiği, ancak davacının bu süre geçtikten sonra 10.11.2015 tarihinde idareye şikâyet başvurusunda bulunduğu anlaşıldığından, davacının bu iddiasının 4734 sayılı Kanun'un 54. maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereği süre yönünden reddine ilişkin Kamu İhale Kurulu kararında hukuka aykırılık, bu kararın iptaline ilişkin İdare Mahkemesi kararında ise hukuki isabet görülmemiştir.”
- Danıştay 13. Dairesinin 24.10.2016 tarihli E:2016/2845, K:2016/3395 sayılı kararı; “Olayda, ihaleyi yapan idarenin 10 günlük süre içerisinde cevap vermediği, yukarıda alıntısı yapılan Anayasa'nın 40. maddesinde belirlenen yükümlülüğe aykırı olarak, bu süre bittikten sonra itirazen şikâyet süresi içerisinde davacıya cevap vermek ve cevap yazısında bildirimden itibaren 10 günlük süre içerisinde itirazen şikâyet başvurusunda bulunulabileceğini bildirmek suretiyle davacıyı yanılttığı, davacının da şikâyetin reddine ilişkin işlemden itibaren süresi içerisinde itirazen şikâyet başvurusunda bulunduğu açıktır. Bu durumda, davacının 'na yapmış olduğu itirazen şikâyet başvurusunun süresinde olduğunun kabulü gerektiğinden, itirazen şikâyet başvurusunun süre yönünden reddine ilişkin dava konusu Kamu İhale Kurulu kararında ve davanın reddine ilişkin temyize konu Mahkeme kararında hukuka uygunluk görülmemiştir.”
Burada sürelerle ilgili yapılan hatalardan birisi de dediğimiz gibi idareye yapılan şikayet başvurusuna idarenin 10 günlük süre içerisinde cevap vermemesi üzerine takip eden 10 gün içerisinde KİK’e itiraz başvurusunda bulunulmaması. Böyle durumlarda bazen idare 10 günlük süre geçtikten sonra bir karar alıyor ve bunu şikayetçiye tebliğ ediyor, şikayetçi de bu kararın bildiriminden sonra 10 gün içerisinde KİK’e itiraz başvurusu yapıyor. İdare mahkemeleri ve Danıştay’ın genel yaklaşımı, eğer ihaleyi yapan idare 10 gün geçtikten daha sonra başvuruyu sonuçlandırmış, şikayetçi de idarenin bu geç kararının kendine tebliğinden itibaren 10 gün içerisinde KİK’e itiraz etmişse bu başvurunun süre yönünden reddedilemeyeceği şeklinde. Ama KİK bu durumlarda da yine ısrarla süre yönünden ret kararı veriyor. Tabi bu mahkeme süreci devam ederken, idare çoktan başka bir istekliyle sözleşmeyi imzalamış ve hatta iş bitmiş olabiliyor. Bu tür durumlarda süre yönünden ret kararı mahkeme veya Danıştay tarafından iptal edilip başvurunun esastan incelemesi yapılsa, itirazda bulunan kişinin esas incelemesinde haklı çıksa bile başvuranın işi yapması fiilen imkansız oluyor. Bu nedenle 10 günlük süre dolduktan sonra idare cevap vermezse gecikilmeden KİK’e itiraz yapılmalı.
Bu yazı dizimize ehliyet yönünden yapılan hatalarla devam edeceğiz.
Süre Kurallarına Uymama Hataları:
İdareye yapılan şikayet ve KİK’e yapılan itirazlarda muhtemelen en sık yapılan hata kanun, yönetmelik ve tebliğde yazılı süre şartlarına uyulmamasıdır. Pek çok istekli belki iddia ettiği konularda çok haklı da olsa, süre şartını yerine getirmediği için başvuruları reddediliyor. Şimdi öncelikli olarak bu süre şartlarını irdeleyelim ardından da örnek KİK ve mahkeme kararlarıyla sık yapılan bu hataya örnekler verelim.
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 55. maddesinde idareye şikayette ve KİK’e itirazda uyulacak süreler açıklanmış. Buna göre şikayet başvurularının ihale sürecindeki işlem veya eylemlerin hukuka aykırılığı iddiasıyla bu işlem veya eylemlerin farkına varıldığı veya farkına varılmış olması gereken tarihi izleyen günden itibaren 21 inci maddenin (b) ve (c) bentlerine göre yapılan ihalelerde (ilansız pazarlık usulleri) beş gün, diğer hallerde ise on gün içinde ve sözleşmenin imzalanmasından önce, ihaleyi yapan idareye yapılması gerekiyor. İlanda yer alan hususlara yönelik başvuruların süresi ilk ilan tarihinden, ön yeterlik veya ihale dokümanının ilana yansımayan diğer hükümlerine yönelik başvuruların süresi ise dokümanın satın alındığı tarihte başlıyor. İlan, ön yeterlik veya ihale dokümanına ilişkin şikayetlerin en geç ihale veya son başvuru tarihinden üç iş günü öncesine kadar yapılması gerekiyor. KİK idareye süresi içinde yapılmamış başvurular, itiraz olarak kendine geldiğinde bu başvuruları da süre yönünden reddediyor.
İdarelerin şikayet başvurularını incelemek için on gün süreleri var. Eğer idare bu başvuruya ilişkin bir karar alırsa bu kararın bildiriminden itibaren on gün içerisinde, eğer bir karar almazsa da on günlük karar alma süresinin bitiminden itibaren on gün içerisinde KİK’e itirazda bulunulması gerekiyor. İhalenin iptaline ilişkin işlem ve kararlardan, sadece şikayet ve itirazen şikayet üzerine alınanlar itirazen şikayete konu edilebilir ve bu kararlara karşı beş gün içinde doğrudan Kuruma başvuruda bulunulabilir.
Bu süre kurallarına ilişkin en sık yapılan hataları ise şu şekilde sıralayabiliriz:
- İhale ilanında yer alan hususlara (örneğin yeterlik için istenen belgeler) ilişkin şikayetlerin ihale ilanının yayını tarihinden itibaren 10 gün içerisinde idareye yapılmaması.
- Ön yeterlik/İhale ilanında yer almayan ancak ön yeterlik/ihale dokümanında yer alan özellikle yeterlikle ilgili hususlardaki şikayetlerin doküman satın alınmasından itibaren 10 gün içerisinde idareye yapılmaması.
- Ön yeterlik/ihale dokümanında yer alan özellikle yeterlikle ilgili hususlardaki şikayetlerin on günlük süreye uyulsa dahi ihale veya son başvuru tarihinden üç iş günü öncesine kadar yapılmamış olması.
- İdarenin kararının bildiriminden itibaren 10 gün içerisinde KİK’e itiraz başvurusu yapılmaması.
- İdareye daha önce şikayet mahiyetinde bir başvuru yapılıp cevap alınmasına karşın, aynı iddialarla tekrar başvuru yapılarak yazışma yapılması ve bu arada KİK’e 10 günlük itiraz süresinin ilk başvuruya cevabın tebliğ tarihi esas alınacağı için kaçırılmış olması.
- İptal kararlarına yönelik başvurularda KİK’e 5 gün olan itiraz süresinin kaçırılması.
Şimdi bu sık yapılan hatalarla ilgili olarak KİK ve mahkeme kararlarına örnekler verelim;
- 2017/UY.IV-910 sayılı KİK kararı; “Başvuru sahibinin birinci iddiasının İhale İlanı’nda yer alan hususa ilişkin olduğu, İhale İlanı’nın 20.02.2017 tarihinde yayımlanmış olduğu, başvuru sahibi tarafından ilanda yer alan hususlara ilişkin olarak ilanın yayımlandığı tarihten itibaren 10 gün içerisinde idareye şikâyet başvurusunda bulunulması gerekirken bu süre geçtikten sonra 14.03.2017 tarihinde şikâyet başvurusunun yapıldığı”
- 2017/UY.IV-902 sayılı KİK kararı; “Başvuru sahibinin ikinci iddiasının ihale dokümanının bir parçası olan Özel Teknik Şartname’ye ilişkindir. İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Tebliğ’in 4’üncü maddesinin yedinci fıkrasının (a) bendinde ihale tarihi Çarşamba günü olan ihalelerde, şikâyet başvurusunun en geç bir önceki Perşembe günü mesai saati bitimine kadar yapılması gerektiği açıklaması yer almaktadır. Şikâyet başvuruna konu ihalenin tarihi 08.03.2017 Çarşamba günü olup şikâyet başvurusunun en geç 02.03.2017 Perşembe günü mesai saati bitimine kadar yapılması gerekmektedir.”
- 2017/UH.IV-736 sayılı KİK kararı; “Başvuru sahibinin yukarıda yer alan mevzuat hükümleri çerçevesinde ihalenin iptal kararına yönelik olarak iptal kararını öğrendiği tarihten (14.12.2016) itibaren 5 gün içinde doğrudan Kuruma başvuruda bulunması gerekirken dava açtığı, davaya bakan Gaziantep 1. İdare Mahkemesinin somut olayda idari mercii tecavüzü nedeniyle başvuruyu Kuruma gönderdiği, başvurunun Kurum kaydına girdiği tarihin 06.03.2017 olduğu, bu tarih itibarıyla iptale yönelik olarak beş günlük başvuru süresinin dolduğu, bu nedenle başvurunun süresinde yapılmamış olduğu”
- 2017/UY.IV-731 sayılı KİK kararı; “12.01.2017 tarihli 1'inci ihale komisyon kararına yapılan başvuru sahibi ve AKM İnş. Taah. Tic. Ltd. Şti. tarafından yapılan itirazları kabul ederek 09.02.2017 tarihli 2'nci ihale komisyon kararı ile düzeltici işlem yaptığı, şikâyetin kabulüne ilişkin söz konusu kararın başvuru sahibince 10.02.2017 tarihinde tebellüğ edildiği, yukarıda anılan Yönetmelik hükmü gereğince şikayet başvurusu üzerine idarece alınan kararla bir hak kaybına veya zarara uğradığını ya da zarara uğramasının muhtemel olduğunu iddia eden başvuru sahibinin bu hususa ilişkin başvuruyu itirazen şikayet başvurusu olarak doğrudan Kuruma yapmaları gerektiği, idarece somut olayda başvuru sahibine karara karşı itiraz yolu ve süresinin mevzuata uygun şekilde bildirilmesine rağmen, 10 günlük yasal süresi içinde Kuruma itirazen şikâyet başvurusunda bulunulması gerekirken, bu süre geçtikten sonra 02.03.2017 tarihinde itirazen şikâyet başvurusunda bulunulduğu anlaşılmıştır. Bu itibarla, 4734 sayılı Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince başvurunun süre yönünden reddi gerekmektedir.”
- Ankara 13. İdare Mahkemesinin 26.01.2017 tarihli E:2016/5292, K:2017/168 sayılı kararı: “Uyuşmazlık konusu olayda, davacı şirketin şikayete konu durumdan; 14.10.2016 tarihinde kesinleşen ihale kararı üzerine haberdar olması üzerine şikayet yoluna başvurma süresi olan 10 gün içinde 24.10.2016 tarihinde şikayet yoluna başvurduğu ve bu başvurunun reddi üzerine 14.11.2016 tarihinde süresi içinde itirazen şikayet başvurusunda bulunduğu anlaşıldığından davacı şirketin itirazen şikayet başvurusunun değerlendirilmesi gerekirken süre yönünden reddine ilişkin dava konusu işlemde hukuka uygunluk bulunmamaktadır.”
- Danıştay 13. Dairesinin 24.10.2016 tarihli E:2016/2845, K:2016/3395 sayılı kararı; “hukuka aykırı olduğu iddia edilen düzenlenmenin ihale ilanında aynı şekilde yer aldığı, davacının aktarılan yasal düzenlemeler gereğince, ihale ilanının yayımlandığı 13.10.2015 tarihinden itibaren 10 günlük süre içersinde idareye şikâyet başvurusunda bulunması gerektiği, ancak davacının bu süre geçtikten sonra 10.11.2015 tarihinde idareye şikâyet başvurusunda bulunduğu anlaşıldığından, davacının bu iddiasının 4734 sayılı Kanun'un 54. maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereği süre yönünden reddine ilişkin Kamu İhale Kurulu kararında hukuka aykırılık, bu kararın iptaline ilişkin İdare Mahkemesi kararında ise hukuki isabet görülmemiştir.”
- Danıştay 13. Dairesinin 24.10.2016 tarihli E:2016/2845, K:2016/3395 sayılı kararı; “Olayda, ihaleyi yapan idarenin 10 günlük süre içerisinde cevap vermediği, yukarıda alıntısı yapılan Anayasa'nın 40. maddesinde belirlenen yükümlülüğe aykırı olarak, bu süre bittikten sonra itirazen şikâyet süresi içerisinde davacıya cevap vermek ve cevap yazısında bildirimden itibaren 10 günlük süre içerisinde itirazen şikâyet başvurusunda bulunulabileceğini bildirmek suretiyle davacıyı yanılttığı, davacının da şikâyetin reddine ilişkin işlemden itibaren süresi içerisinde itirazen şikâyet başvurusunda bulunduğu açıktır. Bu durumda, davacının 'na yapmış olduğu itirazen şikâyet başvurusunun süresinde olduğunun kabulü gerektiğinden, itirazen şikâyet başvurusunun süre yönünden reddine ilişkin dava konusu Kamu İhale Kurulu kararında ve davanın reddine ilişkin temyize konu Mahkeme kararında hukuka uygunluk görülmemiştir.”
Burada sürelerle ilgili yapılan hatalardan birisi de dediğimiz gibi idareye yapılan şikayet başvurusuna idarenin 10 günlük süre içerisinde cevap vermemesi üzerine takip eden 10 gün içerisinde KİK’e itiraz başvurusunda bulunulmaması. Böyle durumlarda bazen idare 10 günlük süre geçtikten sonra bir karar alıyor ve bunu şikayetçiye tebliğ ediyor, şikayetçi de bu kararın bildiriminden sonra 10 gün içerisinde KİK’e itiraz başvurusu yapıyor. İdare mahkemeleri ve Danıştay’ın genel yaklaşımı, eğer ihaleyi yapan idare 10 gün geçtikten daha sonra başvuruyu sonuçlandırmış, şikayetçi de idarenin bu geç kararının kendine tebliğinden itibaren 10 gün içerisinde KİK’e itiraz etmişse bu başvurunun süre yönünden reddedilemeyeceği şeklinde. Ama KİK bu durumlarda da yine ısrarla süre yönünden ret kararı veriyor. Tabi bu mahkeme süreci devam ederken, idare çoktan başka bir istekliyle sözleşmeyi imzalamış ve hatta iş bitmiş olabiliyor. Bu tür durumlarda süre yönünden ret kararı mahkeme veya Danıştay tarafından iptal edilip başvurunun esastan incelemesi yapılsa, itirazda bulunan kişinin esas incelemesinde haklı çıksa bile başvuranın işi yapması fiilen imkansız oluyor. Bu nedenle 10 günlük süre dolduktan sonra idare cevap vermezse gecikilmeden KİK’e itiraz yapılmalı.
Bu yazı dizimize ehliyet yönünden yapılan hatalarla devam edeceğiz.
Ümit ALSAÇ
Kamu İhale, Kamu İhale Sözleşmeleri ve EKAP Danışmanı
(E) Kamu İhale Kurumu/Kamu İhale Uzmanı
Ücreti mukabili eğitim ve danışmanlık talepleri için:
E-posta: ualsac@gmail.com
Yorumlar
Yorum Gönder