6 Şubat 2018 tarihli Kamu İhale Genel Tebliği Değişiklikleri

Kamu İhale Kurumu (KİK) 6 Şubat 2018 tarihinde Kamu İhale Genel Tebliği değişikliklerini Resmi Gazete’de yayımladı. Bu değişikliklerin bir kısmı hizmet alımı ihaleleri kapsamında çalıştırılan personelin kadroya geçirilmesine ilişkin 696 sayılı KHK’da yer alan düzenlemelere uyum sağlaanması amaçlı, bir kısmı da vergi borcu, aşırı düşük teklif savunmasında akaryakıt girdisinin tevsik edilmesi gibi konularla ilgili. Bu değişiklikleri aşağıdaki şekilde özetleyebiliriz.
-         Kesinleşmiş vergi borcu hesabında artık motorlu taşıtlar, şans oyunları, damga vergileri ve harçlara ilişkin borçlar da hesaba katılacak. Buna ilişkin belge sözleşme imzalanması aşamasında Gelir İdaresi Başkanlığı web sayfasından da alınabilecek. Anlaşılan GİB vergi borcu takibinde kamu ihalelerini daha da sıkı bir şekilde kullanacak.
-         KİK veya mahkeme kararıyla ekonomik açıdan en avantajlı teklif sahibinin değişmesi ancak bu istekliyle sözleşme imzalanamaması durumunda mevcut sözleşme yürütücüsü ile sözleşmenin devam ettirilmesine ilişkin, mevcut yüklenicinin teklifinin ihale dokümanına göre geçerliğini koruması ve ihalelere katılmaktan yasaklı olmaması şartları getirildi. (Bu konu ilk defa 29 Haziran 2017 tarihinde düzenlenmişti, yaklaşık 7 ay sonra tekrar değiştirilmiş oldu)
-         4734 sayılı Kanunun 13 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinin (1) numaralı alt bendi kapsamındaki ihale ilanlarından (7 günlük ilan süresine tabi olanlar) hizmet alımları ve danışmanlık hizmet alımları artık KİK tarafından ön kontrolden geçirilecek. Bunun amacının personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımına çıkılması yasağının kontrol edilmesi olduğu kanaatindeyim.
-         Yapım işleri ve hizmet alımlarında aşırı düşük teklif savunmalarında akaryakıt girdisi tevsik edilirken EPDK tarafından il bazında günlük yayımlanan akaryakıt fiyatlarının %90’ının altında olmama şartı getirildi. Bu konu daha önce 25 Ocak 2017 tarihli KİGT değişikliğinde düzenlenmişti. Ama %100’ünün altında olmama şartı vardı. Şimdi bu oran %90’a düşürüldü.
-         Personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımları için öngörülen düzenlemeler, 4734 sayılı Kanunun 62 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi gereğince ihale edilebilecek personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı ihalelerine uygulanacak. (696 sayılı KHK’ya uyum)
-         Personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı tanımına niteliği gereği süreklilik arz etme kriteri de eklendi. (696 sayılı KHK’ya uyum)
-         Danışmanlık hizmetleri, hastane bilgi yönetim sistemi hizmetleri ve çağrı merkezi hizmetleri tanıma ve kriterlere bakılmaksızın personel çalıştırılmasına dayalı hizmet olarak kabul edilmeyecek. (696 sayılı KHK’ya uyum)
-         Mahalli idareler ve bunların şirketlerinin park ve bahçe bakım ve onarımı ile çöp toplama, cadde, sokak, meydan ve benzerlerinin temizlik işleri, tanıma ve kriterlere bakılmaksızın  personel çalıştırılmasına dayalı hizmet olarak kabul edilecek. (696 sayılı KHK’ya uyum)
Yapılan bu değişikliklerin hem idareler hem de istekli ve yükleniciler için hayırlı olmasını diliyorum.
Ümit ALSAÇ
Kamu İhale, Kamu İhale Sözleşmeleri ve EKAP Danışmanı
(E) Kamu İhale Kurumu/Kamu İhale Uzmanı
Ücreti mukabili eğitim ve danışmanlık talepleri için:
E-posta: ualsac@gmail.com
Twitter: https://twitter.com/IhaleAkademi
Blogger: http://ihaleakademisi.blogspot.com.tr

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İhale Mevzuatı: Bir Soru-Bir Cevap (8) Yabancı Para Cinsinden İş Deneyiminin Güncellenmesi

Mal Alım İhalelerinde Özel İmalat Süreci Kavramı ve Sonuçları

İdareler ve KİK’e Şikayet/İtiraz Başvurularında Sık Yapılan Hatalar (1)